I skrivelsen nedenunder kommer man fra Tilsynets side med en forklaring, der er forkert, men som man, når man bare er en ganske almindelig dansker, ikke uden videre kan imødegå.
Det virker helt tilforladeligt, at man affærdiger Høje Tåstrup Kommunes Juridiske Afdelings oplysning om, at jeg flytter til byen den 13. maj 1998, som en "fejltagelse", idet det fremgår af Folkeregisteroplysningerne, at vi faktiske meldte flytning den 20. februar 1998.
www.meinertz.250x.com/dt0804027col2.jpg
Hvad der egentlig var sket, gik først meget sent op for os, og man kan jo ikke sige, at Datatilsynet på nogen måde bidrog til at beskytte os imod de falsknerier, Høje Tåstrup og Stenløse Kommune havde lavet i fællesskab.
Som det fremgår af nedenstående svar fra chefen for Borgerservice i Stenløse Kommune, Connie Olsson:
www.meinertz.250x.com/stenloese06.jpg
Her forklarer man de to forskellige "flyttedatoer" med, at jeg, hvis man ikke fra Stenløse Kommune, kulant, havde forlænget udbetalingen af de forskellige ydelser til mig, ville jeg have været "uden forsørgelsesgrundlag i flytteperioden".
Det kan kun betyde, at man i Høje Tåstrup Kommune foregav, at vi ikke havde en fast, egen adresse i kommunen før efter den 13. maj 1998.
Dette forhold fik jeg først bekræftet endegyldigt i et svar fra Københavns Amt, hvori man understregede, at det kun var kommunen, der skønnede om troværdigheden i de flytteoplysninger, borgerne afgav til myndighederne.
Vores korrekte, og reelle bopæl pr. 20. februar 1998, er derfor den, der står på familiens sygesikringskort, som det fremgår under følgende link:
www.meinertz.250x.com/sygesikringskort.jpg
I Sags- og advisregistret har den ansvarlige, Linda Gleerup, skrevet at vi "flyttede til kommunen" den 20. februar 1998, og at jeg skulle overgå til Høje Tåstrups forvaltning pr. 1. juni 1998.
Jeg har spurgt Connie Olsson, hvorfor man i Stenløse Kommune valgte at ignorere de folkeregisteroplysninger, som fandtes, og i stedet brugte informationer, man fik ad bagdøren,
men har endnu ikke modtaget et svar.
www.meinertz.250x.com/lindagleerup1col.jpg
Her kommer så til sidst skrivelsen med "fejlen" fra Børge Bjerre og Hanne Nygaard Jensen. Der er flere fejl i denne skrivelse, men man har endnu ikke fundet for godt at berigtige, endsige vedgå disse beklagelige "ændringer", som blandt andet reelt fratog os og vores børn alle normale rettigheder i perioden fra 20. februar til 1. juni 1998, fordi alle "normale rettigheder" i Danmark er uløseligt knyttet til en fast, gyldig folkeregisteradresse.
Dette afspejles blandt andet i den omstændighed, at man, eftersom man foregav at vi var uden fast, kendt adresse, fra Familieafdelingen i Stenløse Kommune kunne rekvirere familiens samlede journalmateriale fra Stenløse Lægehus og derefter destruere stort set det hele, som jeg har beskrevet lidt længere nede i webloggen under "Man har et standpunkt, til man tager et nyt. Tre forklaringer".
www.meinertz.250x.com/dt231001col2.jpg
Vi hørte for første gang om vores periode som "husvilde" i denne skrivelse fra september 2001. Vi anede intet, mens vi boede på adressen, og det var derfor ret svært for os at fremskaffe dokumentation for, at Høje Tåstrup Kommune havde lavet nummeret "ikke-reelt bosiddende i kommunen" i denne periode med det formål, dels at kunne skyde alle eventuelle omkostninger ved behandlingen af børnene over på Stenløse Kommune/Frederiksborg Amt, dels fordi man i denne situation havde ualmindeligt nemt spil til at "fikse" alle baggrundsoplysninger, så de umiddelbart fremstod som stærkt belastende for børnenes hjem. Det sidste var det, Stenløse Kommune ønskede, og fik. På denne måde kom det nemlig til at tage sig ud, som om det var mit vanvid og ikke to korrupte skatteembedsmænd på Stenløse Rådhus, der havde forårsaget vores økonomiske havari i februar 1998.
Jeg fik, som tidligere anført, lejligheden tildelt af "min gamle ven", Anders Bak i forbindelse med et personligt møde han og jeg havde i december 1997 og anede derfor meget sent uråd, men kort sammenfattet må man have påbegyndt socialsagen mod mine døtre allerede i februar 1998, fordi alt andet i forløbet ellers mister sin mening.
Datatilsynet kunne have standset Høje Tåstrup Kommunes hetz mod mine døtre ved at kræve, at kommunen fastlagde dem 20. februar 1998 som vores reelle tilflytningsdato, fordi man på denne måde ville have frataget Høje Tåstrups Socialforvaltning ethvert økonomisk incitament til at få ram på os - og der var kun "økonomi" i den socialsag. Hele dokumentationen bestod af forfalskninger og købte oplysninger fra en bestilt anmelder, hvis alvorlige sindssygdom var kommunen særdeles velbekendt fra anmelderens forsøg på at skabe sig en politisk karriere hos det lokale Socialdemokrati.