Saturday, January 31, 2009

Den 30. marts 2007

Afsendte en bank i Danmark en kontoudskrift til nedenstående adresse. Netop den bankforbindelse Høje Tåstrup Kommune, trods vores protest, påtvang os allerede i 2000.

Ifølge bekræftelse fra Indenrigsministeriets specialkonsulent Hanne Willumsen (2001) og ifølge Høje Tåstrup Kommunes forklaring til såvel Datatilsynet som politiet har registreringen af os og vores adresse i Østrig været ganske normal og helt i overensstemmelse med de faktiske oplysninger siden august 2001.

Alligevel fremsendes vigtige dokumenter (fra skattevæsen, banker, Datatilsynet, politiet, Den sociale Sikringsstyrelse m.fl.) fortsat til et udvalg af dels tidligere adresser, dels ikke-eksisterende og ufuldstændigt noterede adresser, samt komplette, præcise adresser vi bare aldrig har haft.
De eneste, som prompte fik vores præcise adresse allerede i marts 1999 var BG-Bank, EuroCard, TeleDanmark, Biblioteksvæsenet, AKB og, selvsagt, de lokale, kommunale Pantefogeder.
- Og min svigermor, som først var blevet kontaktet af en hemmelighedsfuld politimand, der henviste til Socialforvaltningen i Høje Tåstrup Kommune, fik adressen hvisket ganske skummelt i telefonen fra chefsocialrådgiver Margit Næsby, som om den var en hemmelighed. "Hviskeriet" fandt dog sted mere end en måned efter, Gitte Mielow havde noteret i sags- og advisregistret, at man havde videregivet vores adresse på Heiligenstädter Strasse til Folkeregistret.
(Apropos kreativitet i forvaltningen så tager Charlotte Seneca, der nu arbejder i et nyt team med "at beskytte disse samfundets de allersvageste, nemlig børnene", dog fortsat prisen med sin falske betalingsmeddelelse, der fremsendtes til "Meinertz, Wien, Østrig").
Uden yderligere kommentarer (fra Politiken.dk):
Kommuner vil være kendte
Kommunerne kæmper for at blive kendte. Det giver nemlig tilflyttere, vækst og i sidste ende penge i kommunekassen.

En palmestrand, en krimimesse, en stor arena. Der er mange måder at blive kendt på. Og de danske kommuner gør i stigende grad, hvad de kan, for at blive kendte. Antallet af kommuner, der bruger professionel hjælp til at blive kendt for noget godt, er stigende. Væk fra den støvede fængselsbyIsær Horsens Kommune har inspireret mange kommuner til at satse på branding. Kommunen fik vendt et image som en støvet fængselsby til en by med et bredt kulturliv. Også for Frederikshavn er det lykkedes de seneste år at slippe af med et image som en uddøende og grov havneby. Efter lukningen af værftet var byen i krise, men udviklingen er vendt. »Det gør vi ved at fortælle sande og spændende historier om os selv. Ved at skabe en stolthed og et sted, hvor folk har lyst til at bo«, siger borgmester Erik Sørensen (S).
/ritzau
Måtte Høje Tåstrup bevare sin berømmelse som Børnekommune til evig tid!












BusinessAffiliate ProgramsSEOPersonalsAdvertisingResources